Copyright © Merhaba Annelik
Design by Dzignine
20 Mart 2014 Perşembe

Bebek Karyolası, Beşiği veya Park Yatak

Bebek alışverişi yapmak gerçekten zor. Neden mi? Çünkü bütün şirketler sizi en hassas noktanızdan vurmaya çalışıyor. Çocuğunuzun boya kokuları içinde bir beşikte yatması istemezsiniz değil mi? Onun için en iyisini istersin öyle değil mi? Biricik yavrunuz için bir oda yapmayacak mısınız?. Bu duygu sömürüleri uzaaaaar gider.

Ben şahsen bu tarz duygusal yaklaşımlardan uzak kalmaya çalışıyorum. Mantıklı hareket etmeye çalışıyorum. Aklımda olan şu: bütçemiz belli sonuçta. Amaç bütçeyi akıllıca kullanıp, çocuğumun eğitimi ve gelişimi için para biriktirmek. Arka planda bunu düşününce daha doğru hareket edebildiğimi keşfettim.

Şimdi asıl konuya gelelim. Çocuk için alınabilecekler :



Beşik : Beşikleri 6 aya kadar kullanıyorlar. O nedenle bu geçici bir çözüm ama kullananlar genel olarak memnun. Ben  bu durumu daha önce çocuğu olmuş arkadaşlarımdan beşiklerini ödünç alarak atlatacağım. Yaşasın yardımlaşma!!! Beşikler ufak olduğundan yatak odanıza rahatlıkla koyabilirsiniz




Büyüyen karyola : Genelde Masko/Modoko'da satılıyorlar. Ben pek tercih etmiyorum çünkü üretimi yapan firmaların nasıl boya kullandıklarından emin değilim. Çevremden de gördüğüm kadarıyla boya kokusu bahsedildiğinden çok da çabuk geçmiyor. Fiyatlar 1.000TL'den başlıyor. Doğal ahşap olanlarının fiyatları daha da yüksek. Yanındaki komidini çıkarınca da yatak oluyor ama bana biraz dar geldi açıkçası.



Karyola : Biz tercihimizi Mothercare'deki Jamesdown modelinden yana kullandık. Beyaz renk yerine boya olmaması için ahşap tercih ettik. Ürünü de 2 hafta içinde evimize getirip, montajını yaptılar. Hiç ama hiç boya kokusu yok. Karyola 3 basamaklı. İlk3 ay en üstte, 1 yaşına kadar 2.basamakta, 1 yaşından sonra da 3.basamakta kullanabiliyoruz.
Sağ ve sol kenarları çıkıp yatak oluyor. Başlıklarından birini de daha kısa olanla değiştiriyorsunuz. Aşağı yukarı 5 yaşına kadar da kullanabiliyor. Jamesdown modelini şilte hariç 719TL'ye aldık fakat daha uygun fiyatlı modelleri de mevcut.


Kokusuz karyola isterseniz, IKEA da tercih edilebilir. Hem alıp hemen montajını yapıp kullanabilirsiniz. IKEA ile Mothercare'i karşılaştırmak gerekirse;

  • IKEA fiyat olarak çok daha uygun. Ortalama 250 TL'ye karyola bulunuyor.
  • Boyut olarak Mothercare'e göre daha küçük.
  • Karyola 2 kademede yükselebiliyor. 3 kademe olması çocuğu yatırıp kaldırırken kolaylık sağlayacağından belinizin sağlığı için avantajlı
  • Boya kokusu IKEA ürünlerinde de yok.
  • Bebek karyolalarının hiçbiri büyük yatak olmuyor. Onun yerine tek tarafı çıkarılıp, kanepe gibi kullanılabiliyor.
  • Hem Mothercare hem de IKEA ürünlerinin avantajı, çocuğunuzun karyolası ile işinizi tamamladıktan sonra söküp kaldırılabilir olması.
Park Yatak : Aslında karyola almadan önce park yatak almaya karar vermiştim. Katlanıp seyahatlerde taşınabilmesi, pratikliği, alt değiştirme ünitesinin olması, sallanabilmesi ve fiyat uygunluğu açısından mantıklı gelmişti. Fiyatlar ise çok değişken. 150TL'den 600TL'ye kadar giden bir fiyat yelpazesi var.
İnternette çok güzel görünen bu ürünleri yakından görüp, dokununca çok da beğenmedik açıkçası. Tahtanın doğallığını ve konforunu vermedi bize. O nedenle park yatak almaktan vazgeçtik.. İyi bir marka alsak, 500TL civarında bir ücret ödeyeceğimize, 719TL'ye aldığımız yatak hem daha sağlam hem de daha uzun süre kullanılabilecek.



6 yorum:

  1. merhaba
    bloğunu takibe alacağım canım ama gatget açmamşsın takiple ilgili umarım açarsın sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler uyarı için. Malum bu olaylarda yeniyim daha :) Sevgiler,

      Sil
  2. Merhaba,
    Karyolanın yatağı için ne tercih ettiniz acaba? Okuduğum yazılarınızdan oldukça araştırarak alışveriş yaptığınızı gördüm, çok da yararlandım. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Yararlanmanıza çok sevindim. Ben de araştırırken hep başka sitelerden ve bloglardan yararlandım. Yatak olarak gene Mothercare'i tercih ettik. Yaysız yatak ile coolmax alez aldık. Mothercare'den karyola alınca yatağı da oradan almanızda fayda olabilir. Çünkü yatak ölçüleri Türkiye'de üretilen standart ölçülere göre biraz farklı.
      Sevgiler

      Sil
  3. Merhaba,

    Karyoladan memnun musunuz? İyi günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Evet memnunum. Oldukça sağlam bir yatak. 2.çocuk için de kullanılabilecek durumda :) Sevgiler

      Sil