Copyright © Merhaba Annelik
Design by Dzignine
10 Eylül 2014 Çarşamba

Normal Doğum Tecrübelerim

Evet uzun zamandır oturup bir türlü yazamadım... Zeynep vaktimin büyük kısmını alıyor. Bu durumdan şikayetçi değilim yanlış anlaşılmasın :)  Zorlu bir emzirme süreci yaşadım. Onun detaylarından da bahsedeceğim. Bu süreçte biraz hayattan kopmuş gibi oldum ama olsun. Toplarız, sıkıntı yok :)

Şimdiiii gelelim asıl konumuza. Ben normal doğum ile kızımı dünyaya getirdim ki bu en çok istediğim şeydi. Bu süreçte yararlı olduğunu düşündüğüm bazı noktaları paylaşmak istiyorum. Sizlerde aynı etkileri yapmayabilir ama yapabilir de... O nedenle paylaşmanın yararlı olacağı düşüncesindeyim.

1 - İNANÇ : Ben hamile kalmadan evvel de normal doğum yapmak istiyordum. Hamile kaldıktan sonra da fikrim değişmedi. Önce çok dua ettim. Sonra bu sürecin doğallığına ve mükemmelliğine inandım. İnanın her şey böyle başladı...

2 - DOKTOR : Evlendikten sonra normal doğumu destekleyen doktor arayışına girdim. Malum çevremizde çok populer ve iyi olup da sezeryanla doğum yaptıran doktorlar çooook. İlk olarak Amerikan Hastanesi'nin doktoru olan Cengiz Alataş'a gittim. Süper bir doktor. Hamile olduğumu da ondan öğrendim. Fakat Amerikan hastanesinin fiyatları el yaktığından başka bir doktor buldum. Herman İşçi... Mükemmel, idealist, ulaşılabilir, saygılı, anlayışlı... Bir doktorda olması gereken bütün özellikler var kendisinde. Normal doğum sırasında inanılmaz destekleyici idi. Ekibi de bir o kadar başarılı...

3 - YOGA : Ben 2 sene kadar yoga yaptım.Ve yoganın hamilelik ile doğum sürecini kolaylaştıracağına inandım. Hamileyken yaptınız mı derseniz; hayır... Çünkü inanın yoga bana hamileyken hiç iyi gelmedi. Öncesinde yapmış olmamın daha çok yararını gördüm diyebilirim. Hem ıkınma hem de güçlülük açısında....

4  - HURMA : Hamileliğimde inanılmaz tatlı canım çekti. Baktım bu iş çığrığından çıkacak, hurma yemeye başladım 5.ayımda... Sonra araştırdım ve hurmanın normal doğuma yardımcı olduğunu öğrendim. Hatta Kuran'ı Kerim'de bile bahsi geçiyormuş.

5 - YÜRÜYÜŞ : Sürekli yürüdüm diyemeyeceğim ama zaman buldukça yürüdüm. İşe araba yerine metro ile gittim. Tuvalete giderken en uzaktakini seçtim yürümek için. Sık sık tuvalete çıktığımı düşürseniz hiç de az yol katetmedim :)

6 - SU : Her yerde yazar ve gerçekten çok yararlı booool booool su içmek... Böylece bağırsaklarınız da iyi çalışır, metabolizmanız hızlanır, bebeğin suyu azalmaz, kendinizi dinç hissedersiniz. Denedim gördüm. İnanın öyle oluyor...

7 - MORAL : Hiç kimsenin doğum tecrübesine kulak asmayın... Hepsi kişiye özel. Bana neler anlattılar normal doğumla ilgili.. Şimdiye kadar kendi isteğim ile sezeryan olmuştum. Size yemin ediyorum, korkunç bir şekilde anlatılan tecrübelerin hiç birini yaşamadım. Siz de inanmayın çevrenize. Moralinizi yüksek tutun. Canınızı mı sıktılar, bir daha konuşmayın bu konuları o kişilerle.

8 - CAHİLLİK : Hiç bir zaman youtube'dan normal doğum izlemedim. Hiç bir forumu takip etmedim. Detay bilmek istemedim. Bilmek istediğim doğum anında ne yapmam gerektiği idi. Onu da işin ehli insanlardan öğrendim. (Bkz: Ayşe Öner, Kağan Kocatepe )

9 - DOĞRU IKINMAK: Doğum sırasında doğru zamanda ıkınmak bana inanılmaz güç verdi. Şöyle belirteyim; doğum tıpkı kaka yapmak gibi... Bebek aşağı inerken de sancı oluyor. Bu sancılar da tıpkı adet sancısı gibi. Sancıları sürekli duymuyorsunuz. Bir kayboluyor, bir şiddetleniyor. Kaybolduğunda dinlenmeniz, yüzünüzü yıkamanız için zaman var. Artık çocuk aşağı inip çıkarmak isterken, yani kakanız geldiğini zannettiğiniz anda, sancılar biraz artıyor. Fakat ıkındığınızda sancıları daha az hissediyorsunuz. En büyük tavsiyem, sancılar geçtiğinde ıkınmamanız. Çünkü sizi yormaktan başka hiiiiç bir işe yaramıyor. Ne zaman ki sancı geliyor ve en yüksek noktaya ulaşıyor o zaman ıkının. Hem çocuk daha hızlı ilerle hem de siz sancısız aralarda güç toplamış olursunuz. Bunu Ayşe Öner'in ve Hakan Çoker'in kaynaklarında okumuştum. Çoooook işe yaradı. Kuvvetli ıkınmak için de kegel egzersizleri yapabilirsiniz. Çok basit. :) UFAK NOT : Epidural ağrıyı hissetmenizi azalttığı için aslında otomatik olarak ıkınmanızı da etkiliyor. Dayanabildiğiniz kadar dayanın epidural yaptırmamak için... Ben yaptırmadım çok da memnunum...

Önerilerim bunlar... Dilerim sizlere yardımcı olabilmişimdir. Bu devirde normal doğum yapmak insanları şaşırtıyor maalesef. İnanın çocuk doğduktan sonra doğukhaneden yürüyerek çıkıp eve gidebilirdim. O kadar rahat doğumdan sonrası... Çocuğunuzun içinizden çıkışını hissetmek anlatılamaz bir deneyim, duygu.... Dilerim her anne adayı normal doğuma cesaretle yaklaşabilir. Sakın korkmayın!!! Bedeninize güvenin, o size ne yapmanız gerektiğini söylüuor zaten....

Sevgilerimle,
Gözde

0 yorum:

Yorum Gönder